Reklamácie a vrátenie tovaru

Ak si želáte balík vrátiť alebo vyriešiť reklamáciu, kontaktujte nás na info@nuveto.sk lebo nám zavolajte na +420 775 210 653s celým procesom reklamácie vám veľmi radi pomôžeme. Reklamácia je jednoduchá a rýchla, stačí nás kontaktovať a všetko spolu vybavíme.

Ako na to?

1. Vyplňte požadované údaje do príslušného formulára, kde uvediete dôvod reklamácie alebo vrátenia. Po odoslaní formulára dostanete potvrdzujúci e-mail s ďalším postupom a potrebnými inštrukciami.

2. Zabaľte tovar - Starostlivo zabaľte tovar späť do pôvodného obalu alebo iného vhodného balenia, aby nedošlo k poškodeniu počas prepravy. Dbajte na to, aby balenie bolo bezpečné a odolné. 
 
3. Odošlite tovar k nám - Nechajte si balík u Vás vyzdvihnúť kuriérom, prípadne zaneste na Zásielkovňu (podľa vašej voľby). Odoslaný balík by mal byť označený správnou adresou, ktorú ste dostali od e-shopu. Uschovajte si doklad o odoslaní ako dôkaz, že ste tovar vrátili, a pre sledovanie zásielky.
 
4. Počkajte na vrátenie peňazí - Po doručení a skontrolovaní vráteného tovaru vás e-shop informuje o prijatí reklamácie alebo vrátenia. Proces vrátenia peňazí môže trvať niekoľko dní, obvykle však nie je dlhší ako 14 dní. Peniaze dostanete na účet, z ktorého ste tovar pôvodne platili.
 
 

Adresa pre vrátenie tovaru: Urxova 487/2, Ostrava, 708 00, Česká republika

 
 

VI. Odstúpenie od zmluvy (Vrátenie tovaru) 

A. Právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy

  1. Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

  2. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Právo na odstúpenie od zmluvy je upravené v § 7 zákona č. 102/2014 Z.z.

B. Postup pri odstúpení

  1. Odstúpenie od zmluvy musí spotrebiteľ oznámiť predávajúcemu písomne, a to buď listom zaslaným na adresu sídla predávajúceho (uvedenú v čl. I VOP), alebo e-mailom na adresu info@nuveto.sk. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár, ktorý je k dispozícii na stiahnutie na webovej stránke e-shopu.

  2. Po odstúpení od zmluvy je spotrebiteľ povinný zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru, a to najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.

  3. Náklady na vrátenie tovaru (vrátane nákladov na jeho prepravu) znáša spotrebiteľ.

  4. Predávajúci vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy (vrátane nákladov na doručenie, ak boli hradené), a to do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení. Predávajúci však nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby skôr, ako mu je tovar doručený späť, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť.

  5. Peniaze budú spotrebiteľovi vrátené rovnakým spôsobom, aký použil pri platbe, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodnú inak.

  6. Ak si spotrebiteľ zvolil iný ako najlacnejší bežný spôsob doručenia tovaru, predávajúci mu vráti náklady na doručenie tovaru len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu bežnému spôsobu doručenia.

C. Výnimky z práva na odstúpenie od zmluvy

Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je (okrem iného, podľa § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z.):

  1. Predaj tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.

  2. Predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa 

  3. Predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze.

  4. Predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (týka sa najmä výživových doplnkov, kozmetiky, atď.) 

  5. Predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovo-obrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil.

VII. Reklamácie a zodpovednosť za vady

  1. Predávajúci zodpovedá za to, že tovar je pri prevzatí kupujúcim bez vád a že má vlastnosti dohodnuté v zmluve alebo obvyklé.

  2. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, poskytuje predávajúci záruku (zodpovednosť za vady) po dobu 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru. Ak je kupujúcim podnikateľ a kupuje tovar pre svoju podnikateľskú činnosť, riadi sa záručná doba Obchodným zákonníkom.

A. Uplatnenie reklamácie (Reklamačný poriadok)

  1. Kupujúci je povinný tovar skontrolovať čo najskôr po prevzatí a prípadné vady bez zbytočného odkladu oznámiť predávajúcemu.

  2. Reklamáciu je možné uplatniť e-mailom na info@nuveto.sk alebo písomne na adresu sídla predávajúceho. Kupujúci je povinný uviesť:

    • Meno a priezvisko.

    • Číslo objednávky (alebo iný doklad preukazujúci nákup).

    • Presný popis vady.

    • Aké právo zo zodpovednosti za vady požaduje (opravu, výmenu, zľavu alebo odstúpenie od zmluvy).

  3. Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie.

  4. Lehota na vybavenie reklamácie je 14 dní od dňa jej uplatnenia (prevzatia tovaru predávajúcim) a predávajúci je povinný o vybavení reklamácie informovať kupujúceho v zákonom stanovenej lehote.

B. Práva kupujúceho z vád tovaru

Ak ide o odstrániteľnú vadu, má kupujúci právo na:

  • Bezplatné, včasné a riadne odstránenie vady.

  • Výmenu tovaru alebo výmenu súčasti tovaru, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady.

Ak ide o neodstrániteľnú vadu (alebo ak sa vada vyskytla opakovane po oprave, alebo ak predávajúci reklamáciu nevybavil v lehote 30 dní), má kupujúci právo na:

  • Výmenu tovaru.

  • Odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).

  • Primeranú zľavu z ceny tovaru.